INDUCAS - sursa de învatare


Poate nu am avut prea mulți mentori la debutul carierei mele, dar, cu siguranță, am urmat niște modele oferite de profesorii mei din gimnazială și liceu. Știind ce vreau să devin încă de la 7 ani, i-am urmărit cu atenție pe profesorii mei. Cine sunt eu azi? O sumă a calităților profesorilor mei de limba română și muzică din gimnaziu, a profesorilor de română, muzică, vioară, pedagogie, limba franceză din liceu, copiate, amestecate și adaptate la felul meu de a fi. Profesorii de altădată erau într-adevăr niște modele pentru elevi, mai ales pentru cei care iubeau această profesie și-și doreau să ajungă ca ei. M-am format sub ochii lor, m-am specializat urmându-le exemplul, m-am dedicat școlii așa cum am văzut că o făceau și ei. Am ales de la toți câte ceva, dar cea care și-a pus amprenta pe personalitatea mea este profesoara de muzică din gimnaziu. Avea ceva diferit sau poate faptul că mie îmi plăcea muzica m-a făcut să văd în ea tipul de profesor care îmi doream să devin. Și am devenit un profesor curajos, creativ și mereu în căutare de răspunsuri vis-a-vis de educație și școală. 

De-a lungul anilor am predat muzica așa cum am văzut la profesoara mea, dar m-am întrebat mereu dacă muzica a avut vreul rol în dezvoltarea mea psihică ulterioară. A avut muzica vreun rol deosebit în formarea personalității mele? Am căutat răspunsuri la elevii mei pe care i-am pus în contact direct cu muzica, instrumentele muzicale și activitățile artistice muzicale așa cum făcea profesoara mea. Am derulat mai multe experimente pedagogice pe această temă iar rezultatele sunt chiar uimitoare. Am găsit răspunsurile pe care vi le ofer prin această carte scrisă recent și publicată on line.

Practici in predarea muzicii prin Arte și TIC - experiment pedagogic


Comentarios

Entradas populares de este blog

Aniversare